zondag 10 april 2011

Ahjeela

Onze hond Ahjeela, de mascotte van de winkel, is erg verzwakt. Ze heeft de respectabele leeftijd van vijftieneneenhalf jaar bereikt, dus is hoogbejaard. Honds trouw volgt ze me nog naar de winkel, of door de tuin (verder komen we wandelend niet). Ze eet hooguit nog kleine lekkere hapjes... uit de hand.
Ze doet me erg denken aan de hond in De kunst van het rijden in de regen. Die hond doet aan het eind van zijn leven zijn best om de baas voor te bereiden op het afscheid.

Vandaag gaan we lekker genieten van een paar uurtjes in de tuin; het belangrijkste boekenwerk voor deze week is gedaan. Graag zou ik veel klanten naar de boekenkratjes aan de straat willen lokken. Dat moet het bord langs de weg voor me doen met opschrift GEDICHTEN EN VERHALEN. Wandelaars en fietsers kunnen neuzen in wat ik mijn leesvoer noem.

Callantsoog 27 maart 2011

Geen opmerkingen:

Een reactie posten