zondag 23 oktober 2011

Laatste vakantiedag: boeken en zon

Zon en boeken zijn een geweldige combinatie. Lezen vóór de winkel, lekker licht in de winkel. Dat werkt prettig. Een nieuwe partij boeken kwam vrijdag binnen, en is vandaag helemaal gesorteerd:
* mooie gedichtenbundels
* vertaalde wereldliteratuur
* Nederlandse literatuur
* en wat boeken voor de kraam aan de weg.
De wandelaars en fietsers vanuit de bungalowparken zijn welkom, ook in de winkel natuurlijk.
Voor de liefhebbers heb ik een mooie sortering romans van Vestdijk, Bernlef, Couperus, Van der Heijden, Krol, Claus en Brouwers, Warren (dagboeken) en De Beauvoir. Misschien mis je nog een titel... waag er een mailtje aan.

Ruilen mag ook. Eigenlijk vind ik dat nog leuker dan verkopen. Bij Hond in de Kast: voor elke gedichtenbundel een roman. Ik heb er goede ervaringen mee.

Een andere service die ik bied is het zoeken of maken van een gedicht over een bepaald thema.
Vrijdag had ik wel dertig herfstgedichten gevonden voor de Thema-avond in de Taalwerkplaats.
En tegelijk kwamen er veel winterthema's langs. De seizoenen houden de dichters herkenbaar vaak bezig.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten