woensdag 14 maart 2012

Vriendschap

Vandaag is voor 't eerst een van mijn gedichten op de radio voorgelezen. Frits Spits had een oproep gedaan voor gedichten over het thema van de Boekenweek: vriendschap. In het programma Tijd voor Twee heeft hij ondermeer dit gedicht voorgelezen:

Vriendschap reikt
over de grens
van dood en leven

Jij bereikt me,
waakt over mijn hart
en luistert zomaar even

Jouw aandacht
reist met me mee
in donker en bij licht

Nu de lente
de eerste vlinders lokt
strijk je langs mijn gezicht.

opgedragen aan
Els Fleur 1955 - 1995

1 opmerking:

  1. Hoi Els,

    Een prachtig gedicht,ik heb helaas de uitzending niet gehoord. Maar wel heel bijzonder dat je gedicht voorgelezen is op de radio. Succes verder!
    Ook wij hebben inmiddels het boekenweekgeschenk, de verzameling moet wel bijgehouden worden.
    Groetjes en fijn weekend,
    Ria

    BeantwoordenVerwijderen