dinsdag 1 mei 2012

Poëzie van Z tot A. Wat staat er onder de IJ bij Hond in de Kast?

De IJ komt er bekaaid af in de boekenkast. Alleen in de categorie Christelijke gedichten vind ik vijf titels van Enny IJskes- Kooger. De vaak wat oudere lezers van deze bundels vinden troost in de leesbare gedichten. Zo zoekt iedereen een ander gevoel in poëzie. Dat vind ik mooi.

Aan jongeren/ leerlingen geef ik graag zomaar een paar regels uit een gedicht mee.  Ze mogen ermee doen wat ze willen; alleen luisteren of er over nadenken, dat is al heel wat.
Zelf schrijven jongeren heel onbevangen, wanneer ze worden uitgenodigd een gedicht te maken. Op die onbevangenheid kan ik weleens jaloers zijn, want hoe ouder je wordt, hoe meer je gaat wikken en wegen.

Op internet zijn veel plekken waar mensen hun gedichten kunnen plaatsen. Zelf ben ik actief op www.webtales.org. Leuk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten