zondag 13 mei 2012

Poëzie van Z tot A: wat staat er onder de X bij Hond in de Kast?

Eigenlijk niks; het is geen echte beginletter die X. In de wiskunde staat hij voor de onbekende. Misschien moet ik het over die boeg gooien.
Maar voor deze keer is het misschien genoeg om een X in de naam van de auteur te vinden. Het gaat tenslotte om de aandacht voor wat er in de kast staat te wachten op lezers.

Van MaX Euwe staan twee boeken in het rijtje schaakboeken:
- Praktische schaaklessen, deel 1
- Oom Jan leert zijn neefje schaken
Dat laatste boek is als een verhaal geschreven en elk jaar neem ik me voor het van voor tot achter - met een schaakboek ernaast - te gaan lezen.

Verder kon ik alleen nog een andere Max vinden:
Max Niematz - Een wonder van Morpheus (met opdracht).
Eén citaat:

Max Niematz noem je me en
laat me aan mijn lot over.
Op een klapstoel gezeten
tussen dahlia's moet ik
mezelf verderverzinnen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten