zaterdag 20 augustus 2011

Lena Lijstje

Lena Lijstje is de hoofdpersoon in een boekenserie van Francine Oomen. Lena maakt heel vaak lijstjes van haar plannen of overdenkingen. Daar heeft ze steun aan. Ik kan me daar helemaal in herkennen. (wie nog meer?) Als er veel te regelen is maak ik een Lijstje, liefst met rondjes ervoor om lekker te kunnen afkrassen. Maar doorstrepen mag ook; als de lijstjes maar min of meer worden afgewerkt. Ik moet toegeven dat ik zelfs op vrije dagen en in vakantieweken nog lijstjes maak, met boekenklusjes, met tuinactiviteiten en  met leuke-dingen-die-ik-nog-wil-gaan-doen.



Vandaag was een heel goede dag voor het tuinlijstje; we hebben er samen heel wat punten afgestreept.
O   grote tak uit de bandwilg zagen
O   eerste snoei stekelhaag
O   grasmaaien
O   strimmen/ wieden
O   snoei in de windsingel
O   pruimen plukken
O   bramen plukken
O   pruimentaartje maken
O   eenjarigen planten opbinden

De tuin ziet er prima uit, al zeggen we het zelf. Maar de lijstjes groeien aan de onderkant aan, terwijl je bezig bent. Net als sommige onkruiden...

Het boekenlijstje is in de afgelopen week aangepakt: de winkel is echt opgeruimd, een deel van de opruimingsboeken is verkocht en alle gedichten staan weer op alfabet in de kast.

Dus morgen wordt een dag-zonder-lijstje. Tijd voor familie en rust.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten