zondag 28 augustus 2011

Boekenzondag

Heerlijke dag tussen mijn boeken! Van mijn oom kreeg ik gisteren een aantal Maigrets. Deze detectives van Georges Simenon waren in de jaren zestig heel populair. Je zou denken dat ze dan nu oubollig zijn, maar ik vind de verhalen nog steeds goed leesbaar (zegt ook iets over mijn eigen oubolligheid misschien, je mag me tegenspreken).
Simenon is een meester verhalenverteller in mijn ogen.

Bij deze boeken gaat het niet over hoeveel geld ze waard zijn; als je geluk hebt vind je ze voor een paar dubbeltjes op markten en in kringloopwinkels. Ik verzamel ze omdat ze uniek zijn, en omdat mijn klanten ze soms verzamelen. Intussen hèrlees ik er nog eens een paar, want die van mijn vader en zijn broers heb ik ooit allemaal gelezen.

Vandaag al wat voorbereidingen te doen voor het pompoenfestival. De stapel gedichtenbundeltjes opzoeken, en versieringen voor de kraam en leuke tasjes voor de boeken maken. Dat geeft wel een beetje herfstachtig gevoel, maar ach, het valt niet te ontkennen dat september er aan komt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten