dinsdag 31 januari 2012

Verzamelen

Ik houd van verzamelaars; misschien omdat ik er zelf ook eentje ben. Boeken en gedichten verzamel ik zelfs professioneel, maar daarnaast ook materiaal om creatief mee te werken in de nogal brede zin van het woord. Ik bewaar van alles voor breien, kralenwerk, naaiklusjes, origami tot bloemschikken en tuinieren.

Sietse's trein
Gelukkig hebben we een ruim huis en een heel grote schuur. Dan is het opslaan geen probleem. Ik probeer alle spulletjes handig op te bergen, zodat ik vlot de nodige dingen bij elkaar kan vinden als ik zin heb om iets te maken. Maar gisteren was ik toch weer een bepaalde lap kwijt, spoorloos verdwenen. Na een kwartiertje heb ik het zoeken maar gestaakt en een ander stuk stof gepakt, maar het blijft raadselachtig. Net als de verdwenen boeken (wel in het administratiesyteem, nooit verkocht, maar niet in de voorraadkast????).

Graag help ik verzamelaars, op zoek naar aanvulling voor hun reeks, of thema-verzameling. En gedichten over kinderen, Sinterklaas, moeders, liefde of verdriet; ik heb ze allemaal. Stilletjes verzamel ik informatie over in welk boek ze te vinden zijn. De kleine plakbriefjes gebruik ik dan maar om mezelf te helpen die mooie gedichten ook weer terug te vinden, voor klanten of voor mezelf.

1 opmerking:

  1. Verzamelen is erg leuk maar je moet er wel de ruimte voor hebben. Heb wegens ruimtegebrek maar besloten om alleen nog leuke herinneringen te verzamelen: mijn hart is wat dat betreft grenzeloos.

    BeantwoordenVerwijderen