zondag 6 februari 2011

Kinderliedjes

De eerste gedichten die kinderen bereiken zijn nog altijd bakerrijmpjes en kinderliedjes. Ik ben er dol op. Kinderliedjes brengen kinderen van jongs af aan taalgevoel bij, en zijn daarom reuze belangrijk. Oma's en opa's weten dat; zij nemen vaak de tijd om met hun kleinkinderen eindeloos dezelfde liedjes te zingen en spelletjes te doen. Hop paardje hop, en een klap eens in je handjes kent elk kind.

Het is leuk dat ik deze week ineens een hele stapel liedjes- rijmpjes- en dansbundels in handen  kreeg!
Vandaag heb ik ze ingevoerd in het zoeksysteem, en vanaf morgen kunnen alle opa's, oma's, ouders en andere liefhebbers ze bestellen.
Vroeger speelde, meer dan in het tv-tijdperk, de radio een grote rol; er waren speciale programma's met kinderkoren, van de Leidse Sleuteltjes of Herman Broekhuizen. De boekjes halen dat tijdperk weer terug.
Hond in de Kast heeft naast de gedichtenboeken een vijftigtal liedbundels te koop

In Assen worden vanmiddag boeken voorgelezen in vier café's. Daar ga ik maar eens een kijkje nemen.
Een stapeltje boekenleggers zullen mijn visitekaartjes zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten